زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

احداث ۴هزار کلاس درس در خراسان رضوی؛ پروژه جدید قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع)

  • کد خبر: ۱۸۰۱۲۵
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶
احداث ۴هزار کلاس درس در خراسان رضوی؛ پروژه جدید قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع)
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی گفت: مقرر شده است، ۸۰۰مدرسه با ۴هزارکلاس درس به متراژ ۴۱۶هزارمترمربع و همچنین ۳۵۰نمازخانه در سطح استان خراسان رضوی احداث شود.

به گزارش شهرآرانیوز، نشست هماهنگی تفاهم‌نامه احداث مدارس قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، ظهر امروز با حضور سردار مجیدرضا حسن‌زاده جانشین قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه، جاسم حسین‌پور مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، غلامعلی رأفتی مدیرعامل مجمع خیّران مدرسه‌ساز خراسان رضوی و جمعی از مدیران آموزش و پرورش مناطق و نواحی مختلف مشهد برگزار شد.

همکاری دستگاه‌ها؛ شرط تکمیل پروژه‌ها

سردار حسن‌زاده در این نشست ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سپاه برای کمک به دولت در تکمیل پروژه‌های عمرانی و به‌خصوص آموزشی اظهار کرد: در ۱۰سال گذشته بیش از ۱۲۰هزار پروژه عمرانی و بیش از ۱۰میلیون برنامه غیرعمرانی اجرا شده است.

وی افزود: ۲۷سفر استانی در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به سراسر کشور داشته‌ایم و تقریباً همه استان‌ها مناطق کم برخوردار دارند. قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در ۱۴عرصه فعالیت می‌کند و در حوزه مدارس استثنائی در حاشیه شهر‌ها ورود پیدا کرده است.

جانشین قرارگاه جهادسازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی بعد از جلسات کارشناسی تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است و ان‌شاءالله پروژه ۸۰۰مدرسه با ۴هزار کلاس درس عملیاتی می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای این پروژه مورد اهتمام سپاه است و اگر همه دستگاه‌ها پای کار باشند محقق خواهد شد.

افزایش ۴۱۶هزار مترمربعی سرانه آموزشی در خراسان رضوی

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی هم در این نشست تصریح کرد: به خاطر سرانه پایین آموزش و پرورش در حاشیه شهر مشهد شرایط سختی را سپری می‌کنیم و اگر منطقه‌ای به لحاظ جغرافیایی در سطح کشور مشکل داشته باشد، همین حاشیه شهر مشهد است، زیرا از همه نقاط مشهد و استان و همچنین مناطق برخوردار مشهد شاهد مهاجرت به حاشیه شهر هستیم و این مهاجرت شاخص جمعیت دانش‌آموزی ما را به صورت متغیر درآورده است که گاهی به صورت بحران نمود پیدا می‌کند.

حسین‌پور با اشاره به سابقه درخشان همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در احداث مدرسه در استان سیستان‌وبلوچستان ابراز امیدواری کرد که این پروژه در سطح مشهد نیز به سرعت عملیاتی شود.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری نوسازی مدارس با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) گفت: مقرر شده است ۸۰۰مدرسه با ۴هزار کلاس درس به متراژ ۴۱۶هزارمترمربع و همچنین ۳۵۰نمازخانه در سطح استان خراسان رضوی احداث شود و امیدوارم این جلسات منجر به عملیاتی شدن این تفاهم‌نامه شود.

در این جلسه همچنین رؤسای ادارات آموزش و پرورش به بیان نقطه نظرات و دغدغه‌های خود در حوزه فضای آموزشی پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->